onsdag 4. mai 2016

Flettekort


 Her har jeg laget to varianter  av et flettekott.
Synes det er gøy å prøve ut forskjellige bretteteknikker, noen blir favoritter
 som jeg som jeg lager ofte og noen er mermorsome  å ha prøvd...
Det ligger maler på nettet hvis man søker på braded card.
 

 Her ser man fletten fra innsiden . En liten pengelomme og skrivefelt.
Kortet er10,5 x 15 cm
 
 
 
 
 
 
 
 



Det andre kortet er 15 x 15 cm.
Her har jeg brukt Core `dination ark som jeg har pusset med sandpapir.
(far ble litt skeptisk da jeg skulle låne snekkerboden og sandpapir)
svirlen er en dies fra My Favorite Things.
Sommerfugl er en Maetha Stuart puncher.
tre sommerfuglene er fra Wishinanka.
 
 
 
silkesløyfe og stoff sommerfugler er rester jeg ikke vet produsent av.
De litt maldplaserte  stoff sommerfuglene på flettingen er der fordi jeg kuttet litt feil.
kanskje ikke så lurt å røpe sine "milletærhemmeligheter" i en blogg... men håper jo nesten å bli fersket på at de ikke var planlagt:)
 

 inni er det som vanlig skrivefelt, pengelomme og litt pynt som tar opp
 igjen tråden fra forsiden.
 
Tok med et siste bilde som viser hvordan fletten blir hvis man åpner den
 og limer den på en forside for eksempel

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar