mandag 26. juni 2017

En fryktelig bursdagsgave ble transformert til en gave eske.


Det der med å få og gi gaver kan være lit vrient. Det ligger ofte mye omtanke bak og da blir fallhøyden ganske stor. Grunnen til at jeg har så sterke aversjoner mot stempler er at figurene enten er noen anorektiske jåledamer eller noen deformerte barnelignende uhyrligheter. Jeg kvalte et stønn med et nødskrik da jeg åpnet gaven... Den har plaget meg i lange tider. Å hva er det til egentlig? skal man lage kort av dette spetakkelet? Vel uansett har jeg nå fått brukt både esken og det som var brukelig av innholdet. Jeg oppdaget nemlig en utfordring som er sew and sew og en skisse som hadde sneller på. Da kom jeg på denne esken som har ligget lengst bak i skammekroken. Jeg blir notorisk sur og muggen av å ha ting liggende som jeg ikke får til å bruke til noe. Jeg tenkte først å lage et kort men gav fort opp fordi det hadde blitt gigantisk. Men så er det jo det at jeg liker å se hvor langt jeg kan strekke en utfordring da. Kan man egentlig bare ta en kortskisse å lage en gave eske av den? Jeg er jammen ikke sikker men nå prøver jeg!:)


Etter og Før bilde av esken:)




Jeg har brukt et ark fra Maja Design inni esken sammen med en
tekststripe. Så har jeg brukt samme ark til  skrivefelt på baksiden
og tatt opp igjen tema sying med noe sytråd pynt fra a esken.

 


 
Hehe jeg liker at esken må være samlet for at skissen skal sees.
Jeg beholdt lokket gjennomsiktig for å lime teksten til skissen
i bunnen av esken. Mest for gøy men også for at det skal ligge
sjokolader inni å så kommer sommer hilsenen frem etter hvert:)



Dette arket minner meg om gamle sjarmerende rutete duker på et
sommerbord, gjerne med en skål jordbær på:)




Det jeg likte best i esken var disse nostalgiske halve trådsnellene i tre.
Og selv om det satt langt inne å bruke chipbord roser så fungerte de
rimelig bra med Maja arket og fikk understreket sommer følelsen.




Produktliste:
Tilda Eske og pynt fra Panduro.
Mønsterark fra Maja Design.
Lim puter fra Nille

Med denne esken deltar jeg på disse utfordringene:

9 kommentarer:

  1. So sweet! I love the kitty cat :) This card is really pretty. Beautiful colors, and fun dimension. The acetate layer is awesome. Thanks so much for joining us at Cardz 4 Galz! - Chris, DT

    SvarSlett
  2. A brilliant creation, great papers and a fabulous design. Thank you for joining our 'Flower Power' challenge this week at Allsorts.

    Kath x

    SvarSlett
  3. Kjempeflott løsning på skissen! Kreativ bruk av esken og jeg likte veldig godt at du har latt bannerne være på bunn av esken. Stilig med trådsnellene også. Takk for at du deltar hos oss i Feeling Sketchy, og ta gjerne en tur tilbake en annen gang.

    SvarSlett
  4. Such a beautiful project , thank you for joining us at Cardz4Galz hope to see us again next time

    Hugs Babs x DT

    SvarSlett
  5. Thanks for entering my challenge at Allsorts Tracy x

    SvarSlett
  6. Beautiful card :-)) I like the way you have used our sketch :-)) Thanks for playing with us at Feeling Sketchy. Hugs, Andreja

    SvarSlett
  7. Beautiful creation. Thank you so much for playing with us A Craftyhazelnut's Patterned Paper!
    Hugs, Iwona

    SvarSlett
  8. Lovely work. Thank you for joining the challenge at Feeling Sketchy. Hope to see you again next time.

    SvarSlett
  9. Spennende prosjekt. Takk for at du deltar hos scrappelyst.

    SvarSlett