fredag 17. mars 2017

Et kort som ikke ble som det skulle men ble til noe helt annet:)


Jeg har hengt meg opp i at jeg vil lage bakgrunner selv. Forutsetningene er ikke så gode men plutselig kom det inn et kort i bloggfeeden til The papercrafting som jeg ble så betatt og inspirert av at jeg måtte prøve å få det til . Det var Åsas pyssel och kort. linken er her!
Jeg ble sittende å bla en stund for hun hadde mye fint å vise så ta en tur innom å titt litt. Hennes kort er i duse fine farger som glir litt over i hverandre og med firkanter som bare er her og der. dessuten ser man vann flekkene veldig flott.


I forhold til hva jeg forsøkte å oppnå er dette helt" katastrofe"
fargene fløt ikke i hverandre og så ble det for mye vann og jeg
la febrilsk et tørkepapir på som laget merkene som ser ut som
det er struktur i papiret, ikke ble det splasjer heller...




Etter en morsk marsj rundt stuebordet så jeg på "katastrofen" en
gang til og da syntes det var litt røfft og tøft. Så fant jeg ut at jeg
skulle lage et maskulint kort ut av det. Så selv om jeg bommet
helt på det jeg ville så var  å sånn dette kortet ble til:)




En Jul for 4-5år siden pakket jeg alle julegavene i gråpapir og
grove tau i rødt. det kom plutselig mor på i år å så kjøpte hun en
hel bærepose med makrame tau til meg på Fretex...det er mange
meter det! Innsiden er enkelt pyntet og med skrivefelt.



Produktliste:
Akvarellpapir fra Chlas Ohlson.
Glanset kartong brun og grønn fra reklameblokk.
Gratulerer dies fra Papirdesign.
Tau fra Fretex.
Tall diser fra Ebay.
Distress ink fra Tim Holtz.






9 kommentarer:

  1. Tack för dina fina ord om mitt kort och min blog. Jag är glad att jag inspirerade dig. Jag tycker att du fick till en tuff bakgrund som verkligen passar ett maskulint kort. Lycka till i utmaningarna!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Jeg synes det er så kult å komme over blogger jeg ikke har oppdaget før, å så finne noe så flott! Så nå når jeg vet om den så stikker jeg nok innom bloggen din flere ganger:)

      Slett
  2. Super cute!!! Thank you for joining us at Let's Craft & Create, good luck!!! Amy DT

    SvarSlett
  3. I love this, the assortment of twine gives such a strong, powerful masculine look, especially if the man is a keen gardener. I know my husband uses several different twines for different jobs so he would really enjoy a card like this. Thank you for sharing at Cardz 4 Guyz
    Jane

    SvarSlett
  4. Great card! I love yoru inked background. Thank you for joining us at Cardz 4 Guyz. Sian.

    SvarSlett
  5. Great card - love the creative use of the thread - thanks so much for joining us over at the Crafty Creations Challenges Blog.
    Kristina DT

    Crafty Creations Challenges
    Cards by Kristina

    SvarSlett
  6. Great card for a man, well done! Thanks for joining us at The Crazy Challenge.

    groetjes, Ellen

    SvarSlett
  7. Stilig herrekort med flotte detaljer.
    Takk for at du deltar i KortoManias utfordring.
    Klem fra Sissel

    SvarSlett